Hi ha una manera especial de mirar que és la del dibuixant. Ell veu, mira, observa, descobreix, aprecia, percep, reconeix, examina… En definitiva, sotmet a la natura i a totes les seues criatures a un minuciós estudi detallat. Fa tot açò al mateix temps, amb un gest. I després de veure, mirar, observar, descobrir, apreciar, percebre, reconéixer, examinar… ¡Va i se l’inventa tot! És el seu treball: reconstruir el món per a ajudar-nos a veure’ns; el dibuixant ens arranca les teranyines dels ulls i ens posa davant una lupa de gran augment… El dibuixant és un creador que fa i desfà al seu capritx, i posa i lleva segon li dicta l’ull que és el far que guia la seua mà i el seu cap.
Dibuixem les coses com les veiem, des de diferents punts de vista, tal com són, dibuixem el que sabem i coneixem, com les imaginem i, sobretot, tal com les sentim. Alimentar la llum de l’ull, aprendre a veure, és ocupació de tota una vida.
Text de Herrín Hidalgo extret del llibre Mira i dibuixa. Taller de plàstica Carrau Blau de Marta Balada.
Aquest treball forma part del nostre projecte interdisciplinar «Se llama cuerpo». Amb el nostre cos podem fer moltes coses: ballar, córrer, caminar, dibuixar… Durant aquestos mesos hem fet en un primer moment un treball més experimental on ens hem mesurat, pesat, hem jugat a imitar postures corporals, etc. També des de l’aula d’expressió corporal amb l’especialista Catalina hem treballat diferents danses i jocs corporals on hem après a utilitzar el nostre cos i menejar-lo per l’espai a través de moviments diferents.
Amb tot aquest treball realitzat amb el nostre cos, hem fet una exposició amb fotos on representem diferents accions:
Després, amb aquestes fotos, alguns Elefants hem fet un treball més precís on hem realitzat una activitat d’observació on haviem de traslladar la nostra espontaneïtat captada en aquesta fotografia, al paper. Ens hem fixat en cadascún dels detalls: la posició dels braços, el gest de la nostra cara, la posició de les cames, els botons de la camisa, els dibuixos de la roba, els cordons de les sabates… Aquest exercici d’observació ens ha permés dibuixar allò que vegem i no només allò que coneixem del nostre cos.
Ponerse las gafas. (Martina S.)
Beber agua. (Nahia G.)
Bostezar. (Fran C.)
Besar. (Ana P.)
Leer un cuento. (Alejandra P.)
Peinarse. (Gala C.)
Regar las plantas. (Marc P.)
Barrer las hojas de la porchada. (Amparo M.)
Cocinar. (Marta K.)
Pintar con pincel en el caballete. (Carlos M.)
Bailar. (Claudia A.)
Saludar. (Senent L.)
Saltar a la pata coja. (Sara K.)
Altres Elefants també hem fet aquest treball d’observació però mirant-nos als espills de l’aula i, finalment ens hem dibuixat i pintat amb colors aquarel·lables. Així de bonics s’han quedat els nostres dibuixos que hem acompanyat dels nostres rodolins:
PAU SOBRE LA SILLA
PONE UNA ARDILLA.
GRIGORI Y SU VECINA
ROMPIERON LA PISCINA.
JULIETA ES UNA NIÑA
QUE NUNCA COME PIÑA.
JOAN Y MIREIA
COMEN PAELLA.
JAVIER PARA LEER
TIENE QUE COMER.
HAMAHIRU CON AMOR
HUELE UNA FLOR.
JOAN EN GENÇANA
PASA LA SEMANA.
CARLOS EL VALIENTE
SALUDA A LA GENTE.
GABRIEL CON SU MANO
TOCA EL PIANO.
DÉSILA Y SUS PIES
SE PONEN AL REVÉS.
Les exposicions de l’escola infantil estaran uns dies a la paret del jardí perquè les famílies pugueu també gaudir d’ella. Esperem que vos agraden molt!
Alumnes 4 anys.